Srbi u Krajini protiv Monografije 5. Korpusa
Ratna Monografija Petog korpusa Armije RBiH biće podijeljena školskim bibliotekama u Unsko-sanskom kantonu (USK) u kojem su pripadnici ove jedinice počinili neke od najmonstruoznijih zločina u proteklom ratu, piše “Glas Srpske“.
Delegat srpskog naroda iz USK u Parlamentu Federacije BiH Mladen Lonić (SDP) rekao je za “Glas Srpske” da ratnoj literaturi nije mjesto u školama, te da to ne treba da forsira nijedan narod u BiH. On je dodao da će na sjednici Kluba srpskih delegata, zakazanoj za danas, biti razgovarano o ovom problemu i zatražen odgovor nadležnih institucija. Njegov kolega u Klubu iz Livanjskog kantona Mile Marčeta kaže da ratnohuškačke teme ne treba da budu otvarane nakon rata i da ponovo budu žarište nečega što može dovesti do neželjenog scenarija. On je dodao da će na sjednici Kluba srpskih delegata tražiti da bude zauzet stav da se odustane od ove sulude ideje, jer u USK živi mnogo Srba.
Zastupnik u Skupštini opštine Bosanski Petrovac Svetko Dukić smatra da neće biti dobro ako Monografija završi u školama, ističući da je nevjerovatno da se to dešava nakon više od 20 godina od rata. “Na sjednici Skupštine opštine ću tražiti da vidim da li će se to desiti”, naveo je Dukić. Predsjednik Opštinskog odbora SNSD-a u Sanskom Mostu Drago Praštalo kaže da ratna literatura nema šta da traži u školama, te da svi treba da se okrenu budućnosti i da ne gledaju u prošlost. Autori Monografije, čije je objavljivanje podržala Vlada USK, navode da ona sadrži sve što je Peti korpus i narod bihaćkog kraja preživio od 1992. do 1995. godine, te da govori o početku agresije na BiH i otporu tamošnjeg naroda. Savjet Evrope i Unesko preporučili su ranije da ratne događaje iz nedavne prošlosti djeci ne treba interpretirati na način koji širi mržnju i vrijeđa osjećanja drugih naroda, ali su vlasti u više federalnih kantona to zanemarili, što je podstaklo i organe Srpske da u udžbenike uvedu događaje iz novije istorije, piše Glas Srpske.
Uprkos tome, ministri obrazovanja u Kantonu Sarajevo, Zeničko-dobojskom kantonu, Tuzlanskom i Unsko-sanskom kantonu odlučili su da u školske programe istorije za osmi razred osnovne škole uvedu sadržaje koji će đacima “pomoći da razumiju činjenice o opsadi Sarajeva, kao i o genocidu u Srebrenici”, tvrde ove novine. Direktor Pedagoškog zavoda Republike Srpske Predrag Damjanović najavio je da će i đacima u Srpskoj biti omogućeno da se upoznaju o istim sadržajima, ali iz ugla srpske istoriografije.
Delegat srpskog naroda iz USK u Parlamentu Federacije BiH Mladen Lonić (SDP) rekao je za “Glas Srpske” da ratnoj literaturi nije mjesto u školama, te da to ne treba da forsira nijedan narod u BiH. On je dodao da će na sjednici Kluba srpskih delegata, zakazanoj za danas, biti razgovarano o ovom problemu i zatražen odgovor nadležnih institucija. Njegov kolega u Klubu iz Livanjskog kantona Mile Marčeta kaže da ratnohuškačke teme ne treba da budu otvarane nakon rata i da ponovo budu žarište nečega što može dovesti do neželjenog scenarija. On je dodao da će na sjednici Kluba srpskih delegata tražiti da bude zauzet stav da se odustane od ove sulude ideje, jer u USK živi mnogo Srba.
Zastupnik u Skupštini opštine Bosanski Petrovac Svetko Dukić smatra da neće biti dobro ako Monografija završi u školama, ističući da je nevjerovatno da se to dešava nakon više od 20 godina od rata. “Na sjednici Skupštine opštine ću tražiti da vidim da li će se to desiti”, naveo je Dukić. Predsjednik Opštinskog odbora SNSD-a u Sanskom Mostu Drago Praštalo kaže da ratna literatura nema šta da traži u školama, te da svi treba da se okrenu budućnosti i da ne gledaju u prošlost. Autori Monografije, čije je objavljivanje podržala Vlada USK, navode da ona sadrži sve što je Peti korpus i narod bihaćkog kraja preživio od 1992. do 1995. godine, te da govori o početku agresije na BiH i otporu tamošnjeg naroda. Savjet Evrope i Unesko preporučili su ranije da ratne događaje iz nedavne prošlosti djeci ne treba interpretirati na način koji širi mržnju i vrijeđa osjećanja drugih naroda, ali su vlasti u više federalnih kantona to zanemarili, što je podstaklo i organe Srpske da u udžbenike uvedu događaje iz novije istorije, piše Glas Srpske.
Uprkos tome, ministri obrazovanja u Kantonu Sarajevo, Zeničko-dobojskom kantonu, Tuzlanskom i Unsko-sanskom kantonu odlučili su da u školske programe istorije za osmi razred osnovne škole uvedu sadržaje koji će đacima “pomoći da razumiju činjenice o opsadi Sarajeva, kao i o genocidu u Srebrenici”, tvrde ove novine. Direktor Pedagoškog zavoda Republike Srpske Predrag Damjanović najavio je da će i đacima u Srpskoj biti omogućeno da se upoznaju o istim sadržajima, ali iz ugla srpske istoriografije.
Post a Comment