Header Ads

Palestinac 18 godina u izraelskom zatvoru čuvao poklon za kćerku

Prije uhićenja, Saftavi je bio zaposlenik palestinskog ministra za slobodna radna mjesta i neovisni član Palestinskog nacionalnog vijeća.
Od prvih dana uhićenja, zamolio je lutku da ostane s njim
Godine 2000. Imaduddin es-Saftavi kupio je lutku s kojom je želio biti sretan sa svojom dvogodišnjom kćeri Sarah. No, nakon tog palestinca uslijedila je takva sudbina da je uspio povratiti kćer tek nakon 20 godina. 
Priča o lutki pod nazivom "Mimi" započela je prije 18 godina, kada ju je Saftavi kupio tijekom boravka u Dubaiju, želeći povratiti svoju dvogodišnju kćer. Međutim, nakon povratka iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u Gazu, uhitili su ga izraelske snage, te je njegova namjera bila odgoditi odgodu svoje kćeri. Izdan je u prosincu 2018. i uspio je predati lutku svojoj kćeri tek kad je Sarah imala 20 godina. 
Prije uhićenja, Saftavi je bio zaposlenik palestinskog ministra za slobodna radna mjesta i neovisni član Palestinskog nacionalnog vijeća. Optužen je i zatvoren na temelju toga što je postupao protiv okupatorskih vlasti.
U razgovoru s Anadolijinim novinarom, govorio je o onome što se susrelo u posljednja dva desetljeća.
- Od prvih dana mog uhićenja, tražio sam lutku koju sam kupio za moju kćer da ostane sa mnom. Razgovarajući s njom, borio sam se s samoćom. Kako su godine prolazile, primijetio sam da zbog te lutke kćer postaje sve teža i sve teže mi je zatvoriti ranu na srcu. Zato sam tražio da lutka ostane u odjelu gdje se čuvaju privatne stvari zatvorenika, "rekao je Saftawa za. 
Ipak, Saftavijeva se priča ne odnosi samo na lutku koju je čuvao za svoju kćer. 
Navodi se da su palestinski zatvorenici u izraelskim zatvorima izloženi vrlo ozbiljnom psihofizičkom zlostavljanju, neprestanom premlaćivanju. Istaknuo je da su zatvorski čuvari i on od nekoliko metara pucali na nogu iz vatrenog oružja. 
- Izrael tretira zatvorenike kao svoju robu. Zatvorenici se pokušavaju riješiti straha i spoznaje da su u svakom trenutku u stanju uništiti svoje živote - rekao je Saftava. 
Na pitanje kako se osjećao nakon što je pušten, odgovorio je: 
"Cijelo moje tijelo bilo je preplavljeno srećom. Iako sam proveo 18 godina u zatvoru, moja obitelj i moja obitelj sada šire ruke i čekaju na mene." 
Sara to kaže iako nije znala za priču o poklonu koji joj je otac kupio prije 18 godina. Rekla je da je danas, kad je preuzela lutku, bila sretna i svjesna da joj se otac sviđa.
Dummy "Mimi" nekoliko dana prije Saftavijevog puštanja poslana je u njegovu kuću, zajedno s drugim stvarima. 
- Izgubila sam nadu da će moj otac jednog dana izaći iz zatvora. Kad mi je majka dala lutku, shvatila sam da je dan blizu. Počela sam plakati kad sam je uzeo u naručje. Bila sam tužna što sam se tako dugo odvojila od oca, ali i sretna jer su vam dani za nama. Sada ću započeti novi život u krugu svoga oca - rekla je Sara. 
Saftavijina supruga Sadiye al-Hurani (49) također je rekla da je razdoblje od posljednjih 18 godina bilo vrlo teško bez muža. 
- Kad je moj muž uhićen, bila sam trudna s našom kćerkom Lin. Imamo petoro djece. Moja obitelj je u Siriji, a moj muž je sve u mom životu. Njegov boravak u zatvoru bio je loš za mene, ali i za djecu - rekao je Hurani. 
Dodala je kako od početka nije imala nikakvih informacija o tome što je s njezinim suprugom, a nije imala dopuštenje da ga po prvi put posjeti nakon 13 godina zatvora. 
- Nisam mogao spavati prije prvog sastanka s mužem nakon uhićenja, brojao sam svaku minutu. Nisam samo vjerovala da ću je vidjeti. Bojao sam se da su izraelske vlasti u posljednjem trenutku mogle otkazati sastanak. Kad sam ušla u sobu i vidjela ga, nesvjesno sam rekla: "Da, jedan je on, to je on", rekao je Hurani, dodajući da je također bila jako sretna kad je njezin suprug pušten.
Izvor:  Anadolia

Nema komentara